HTML

Feljegyzések Hindusztánból

Egyetemi éveim közepe táján merült fel bennem az ötlet: jó lenne világot járni kicsit még mielőtt beszállok a "mókuskerékbe". Ha már dolgozik az ember, akkor nincs az a munkáltató, aki tolerálna egy 2-3 hónapos kiruccanást . Az idő múlásával egyre jobban kikristályosodott az útiterv: India, 2008 november 27 - 2009. március 29. Ez a blog az ott szerzett tapasztalataimat, élményeimet hivatott megörökíteni.

Friss topikok

Mysore - elso elmenyek

2009.02.06. 17:50 Balazs.Indiaban

Becsaptak! De csunyan! 8x aron soztak ram lotusz-olajat, radasul amint kesobb kiderult hamis. 400 rupias "tanulopenz" sok a magam fajta hatizsakos turistanak meg kellett mar fizetni.
Del korul indultam neki a varosnak. Utkozben mellem szegodott egy baratsagos fiatal ember. Ilyenkor mindig ket dolog fordul meg az ember fejeben: vagy elakar adni valamit vagy tenyleg baratkozni akar. Bar elobbi a gyakori, de az utobbi sem zarhato ki. Ha bezarkozunk es mindenkit elzavarunk, akkor mikent ismerhetunk meg olyanokat, mint a kanyakumaryi halaszfiuk vagy Jothi. Szazszonak is egy a vege: egy oras dumcsizas utan es egyeb bizalmkelto esemenytek utan a srac elvitt egy boltba, ahol olajokat es fustoloket arultak. Amma, Kerala nagybecsu szentje, akihez keszulok allitolag nagyon szereti a lotusz-olajat es ezert fusolo es az olaj szep ajandeknak tunt. Az arakat hallva szivtam a fogam, nem ismerve a valodi paci arakat (itt erre epit mindenki, ha fehereknek ad el) vettem toluk fustolot es olajat. A bizalmam egybol elparolgott a srac irant - bar nem tudtam meg, hogy atvertek, de ereztem: o is jutalekvadasz...
Kesobb sikerult leraznom es elmentem a helyi piacra. Ott boklaszva talalkoztam Adilla egy 5 nyelven beszelo, majdnem diplomas 28-30 koruli kereskedovel, aki szinten olajat es fustoloket arult. Vele beszelgetve jottem ra a csalasra. A ram sozott olaj mennyiseget o 50 rupiaert arulja 400 helyett, tovabba megmutata: hogy az enyimnek az illata borre kenve 10 perc utan elmulik mig az igazi sokkal tovabb tart....
Nagyon szar erzes becsapva lenni. 400 rupia nekem itt kb. egy napi megelhetest jelent kajaval, szallassal.
Adil nagyon pipa volt, amikor hallotta mi tortent velem. Mondta, hogy nagyon nem szereti a nem becsuletes kereskedoket, mert rontjak a varos hiret es szegrol vegrol az o uzletet is. Megmutatta a vilag mindenreszerol erkezo turistak altal teleirt vendegkonyveit - en voltam az elso magyar akivel talalkozott, szoval elkulte a segedjet, az unokatestveret egy uj fuzetert, hogy nyisson egy magyar vendeg konyvet. Aki hazankbol nala jar legkozelebb, az en bejegyzesemmel talalkozhat. :o)
Emlitettem Adilnak, hogy erdekelnek a fafaragasok, amirol Mysore nagyon hires. Szeretem az olyan mualkotasokat, amikben egy muvesz kezemunkaja van es a maga nemeben egyedi. Adil elvitt egy baratja boltjaba, ahol a valod, helyi aron adjak a szobrokat: a turistaknak kinalt ar negyedeert, hatodaert! A boltos srac, akinek sajat manufakturaja van elmondta, hogy a vevoi tobbsege helyiekbol illetve hotelek kozeleben mukodo puccos turista boltokbol all. Vettem 4 szep szobrot remek aron - ajandekok kipipalva. Bar meg nem tudom, hogy fognak beferni a hatizsakomba...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feljegyzesek-hinduszthanbol.blog.hu/api/trackback/id/tr80927011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása